Te Pito o la Henua

28 januari 2014 - Easter Island, Chili

Bovenstaande titel kun je vertalen naar De Navel van de Wereld. En zo voelt het hier ook. Oneindig veel oceaan rondom dit eiland, waar prachtige bloemen en struiken groeien, ik heb fregat vogels gesignaleerd, en de zee beukt en klotst met enorme golven stuk in de branding en tegen de rotsen. Van oorsprong is Raka Nui, zoals de bewoners zelf zeggen, een vulkanisch eiland. Gisteren en vandaag hebben we er drie van bezocht. In een van de vulkanen hebben we een enorm kratermeer bezocht wat waarschijnlijk wel 400 meter diep is. Op het water drijven allemaalt eilandjes van riet. De eerste dag een prachtige rondrit met gids over het eiland gemaakt. De gids heeft heel veel verteld over de betekenis van de Moais. We hebben vele beelden bekeken en gefotografeerd en daarnaast ook prachtige rotstekeningen met prachtige kleuren. Een van de belangrijkste zaken van de Moai cultuur was het tot uitdrukking brengen van hun overtuigingen via de kunst dmv tekeningen in de rotsen.mensfiguren,dieren,de vogelman en het gezicht van Make-Make, hun god. In tegenstelling tot de prachtige eerste dag was het weer de tweede dag totaal tegengesteld. Het stormde en hoosde de hele dag van de regen. Toch op stap geweest om de andere kant van het eiland te bezichtigen. En toen was daar de spannende ontmoeting met Rina en Bert. Fantastisch om elkaar op een plek als deze. midden in de Pacific Ocean, oftewel op de navel van de wereld te ontmoeten. In een gezellige strandtent heerlijk met elkaar gegeten vergezeld van een heerlijke fles Chileense reserva. Of waren het soms 2 flessen??.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Bert en Rina: