Catamaran

17 januari 2014 - El Chaltén, Argentinië

Vandaag onze tweede dag bij de gletschers. Vanochtend een strakblauwe hemel en weinig wind. Heerlijk. Alweer vroeg op pad want om 08.30 moeten we boarden op onze cruise per catamaran ( 250 passagiers) en eerst nog een uur rijden om er te komen. Wat een teleurstelling voor mij persoonlijk. Ik had een korte broek aangetrokken en had in mijn verbeelding de langzame boot van Harlingen naar Terschelling in mijn hoofd. Lekker op bankjes boven op het dek zitten. Nou mooi niet!!, allemaal naar binnen en  achter ramen zitten te gluren. Gelukkig mochten we later wel met heeeeeel veeeeeel op een heeeel klein dek staan, maar allah, de dag is me later toch nog meegevallen. Alleen was het beslist niet warm. Net is toch nog een interessante en afwisselende boottocht geworden naar de imposante Upsala gletscher en de Spegazzini. We hebben metershoge ijsschotsen zien drijven met spectaculaire blauwe en aqua groene kleuren.

Morgen weer een lange reisdag over de pampas en terug naar de grens met Chili. We gaan naar het bekende national park Torres del Paine en verblijven daar in autenthieke refugios met slaapzalen. Zal mij benieuwen hoe dat zal gaan.

1. Inge:
    18 januari 2014
    Hey poppedop, volgens mij heb je het goed naar je zin. Is het gezelschap ook leuk? Prachtige foto's en volgens mij ook redelijk pittige onderdelen. Kan me voorstellen dat de gletsjers schitterend zijn. Doet mij denken aan de gletsjers in
    Nieuw Zeeland. Geniet er nog maar lekker van, want ik ben al weer aan het werk ! Liefs inge
  2. Annet:
    18 januari 2014
    Lieve Annette, wat mooi om je reis op deze wijze te kunnen volgen. Blijf vooral genieten!
  3. Lea Bangma:
    20 januari 2014
    Lieve ANNETTE ... Ik heb al diverse reakties geschreven maar zie ze niet bij je reisverhalen staan. Zit steeds weer te wachten op het volgende leuke verslag met foto.s . Geweldig ... Wat een reis.. Wat een avonturen .. Geniet er van want het gaat allemaal heel snel.. Voor dat je het weet ben je weer terug..liefs en dikke kus vanuit Dronten..