Het leven op een Estancia

24 januari 2014 - Nationaal park Torres del Paine, Chili

Vandaag heerlijk vers gebakken broodjes met eieren bij het ontbijt. En we hebben een jarige job. Vandaag wordt Ellie 65 jaar, dus zij wordt door ons natuurlijk toegezongen.
Na het ontbijt zei Greg, de eigenaar van dit spul, dat hij aan het werk moest en of er mensen waren die geinteresseerd waren om mee te gaan. Nou dat was ik natuurlijk wel, en samen met nog 3 anderen zijn we de hele morgen op stap geweest met de jeep. Echt gaaf!!, eerst liet hij ons een gedeelte van zijn land zien. Dan heb je het over 20.000 hectare grond, 8.000 schapen, 2.000 koeien en zo'n 250 paarden.toen zijn we naar zijn tweede huis gereden om jerrycans benzine af te zetten, en daar stonden nog eens een paar auto's waaronder een mercedes, en een paar klassiekers, 2 boten, tractoren, enfin, noem maar op wat je allemaal nodig hebt op zo'n schapen boerderij.
Daarna gingen we de schapen opdrijven met de jeep en daarbij waren ook 2 gauchos op paarden en vele honden aan het werk. Echt heel erg leuk, toen werd het land gecontroleerd of er nog schapen achter gebleven w aren dus we hebben het hele terrein over gecrossed en ja, nog 6 schapen met lammetjes gevonden, deze zijn achter gebleven,ik weet niet wat er mee gebeurt verder. Daarna nog in de wolschuur gekeken, en Greg heeft ook nog een gammel voetbalveld liggen vol met kuilen en met doelpalen en een heuse Rodeo kraal. Een soort ronde arena waar met paarden en een stier rodeo's worden gereden. Aan de zijkanten liggen stootkussens en er zijn houten tribunes. De wedstrijden worden zo'n 5x per jaar gehouden en iedereen uit de WiJDE omgeving!,!, doet eraan mee.
Tot slot, weer terug naar de Estancia, waar koffie met taart klaar stond.
Jammer, maar we moesten weer verder en er vielen nog vele kilometers te maken.
S avonds in Puntas Arenas in een heel leuk restaurant gegeten. En onze reisleidster had er opnieuw een feestje van gemaakt. De hele boel was versierd met slingers en ballonnen en voor iedereen was er een feestelijke hoed.

Voor de laatste maal als voorafje heerlijke verse krab gegeten en daarna natuurlijk een lomo, zo'n heerlijke Argentijnse supermalse biefstuk!!,EN ALS AFSLUITING 2 gigantische grote taarten met een glaasje pisco sauer.
Ontzettend veel plezier en vele legge flessen!!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Annet:
    26 januari 2014
    Wat een prachtige reis maak je. Veel plezier verder. Het is fijn een beetje mee te reizen door je mooie logboek.