Pucon

6 januari 2014 - Pucón, Chili

Nog even iets meer over dit gebied, ik schreef al het doet me aan de Franse alpen denken.maar in dit gebied zijn vele meren met besneeuwde bergen die zich spiegelen in het heldere water, pittoreske houten huizen in kleine dorpsjes en vissershaventjes met nog oude tradities. En ook de berglucht is heel erg zuiver. De invloed van Duitsers en Zwitsers is in het verleden groot geweest toen zij dit gebied ontwikkeld hebben. Maar ook leven hier nog vele Mapuche indianen, die we morgen nog gaan bezoeken. Heel traditioneel dus. Nog iets zuidelijker zijn vele paarden en heeft het land iets weg van het wilde westen uit Amerika. In Chili zijn wel meer dan 2000 vulkanen waarvan er tientallen nog actief zijn. Ik heb gelezen dat heel Chili onderdeel,is van de Pacifische Ring of Fire. Die loopt van de westkust van noord-Zuid Amerika  via Nw Zeeland en gaat daar dan omhoog door Japan en het schiereiland Kamtsjatka. In chili zijn de vulkanen extra gevaarlijk door de eeeuwige sneeuw, die bij een uitbarsting smelt en verwoestende modderstromen veroorzaakt.  Okay. Tot de volgende keer.

1. Bert en Rina:
    7 januari 2014
    Annette ik heb daar 10 jaar geleden 3 weken gefietst. De Villarica beklommen en met speciale skibroek naar beneden geroetsjt. De dag ervoor waren we echter allemaal teut geweest!!! Wij zitten nu op de Falklands
  2. Annette:
    7 januari 2014
    Super mooi gebied en Pucon is heel erg leuke plaats. Ja orachtig he die vulkaan, helaas vandaag dus niet. Maar wel lekker ontspannen in dw thermen. Ook leuk. Vanavond bbq gehad op estancia met veel vlees en vis, salsa, mmmm heel erg lekker en groentes, en wijn. Heb daar nog niet zoveel van gedronken, en lig regelmatig vroeg in de veren. Geniet van de Falklands . See you!!, dikke kus Annette
  3. Rina:
    Zie hierboven
  4. Rob roosendaal:
    10 januari 2014
    Hoi Annette! Wat een belevenissen allemaal. Heb het t/m 9/1 bijgelezen. Geniet! Ik geniet ook een klein beetje mee! Nog veel plezier!